Kliknutím na Přijmout cookies dáváte souhlas s uložením vybraných cookies (nutné, preferenční, výkonnostní, marketingové). Cookies používáme pro lepší fungování našeho webu, měření jeho výkonnosti a cílení a personalizaci reklam. To jaké cookies budou uloženy, můžete svobodně rozhodnout pod tlačítkem Upravit nastavení.
Prohlášení o cookies.
Lexus je synonymem kvality a luxusu. Dokazuje to také světový titul Auto roku 2007, který získala právě tato luxusní odnož Toyoty. Její novinku IS 250 jsem měl možnost testovat na podzim, roku 2006. Auto jsem vyzvedl v redakci magazínu Motor und Sport Insider ve Vídni a tři týdny jsem vychutnával tu dokonalost, kterou Lexus IS 250 svému majiteli - řidiči poskytuje. Vůz měl na tachometru pouhých 219 km a po dobu testování jsem najel něco přes 1200 km. Další, asi nejdelší cestu s tímto vozem ze všech kolegů v reakci, jsem absolvoval při cestě na světový autosalon Motor Show Essen, kdy po přesunu 300 km do vídeňské redakce, kde se ke mně přidal i šéfredaktor p. Firtinger, následovala ještě 999 km dlouhá cesta do Essenu v Německu a samozřejmě zpět.(k Essenu se vrátím v další galerii). Jízda s Lexusem se dá dosti špatně popsat, To musíte vyzkošet. Je to opravdu vyjímečné auto, které se vždy snaží udělat to, co chce jeho řidič a někdy "myslí" i za něj. Dokáže napravit i Vaše jezdecké chyby a přitom se tváří, že mu to nedalo ani moc práce. I při extrémně necitlivé jízdě, kterou jsme zkoušeli na závodním okruhu v Melku se všemi svými technickými možnostmi snaží zredukovat Vámi špatně vybranou stopu, či rychlost a udržet se na silnici stůj co stůj... K tomu spičkové materiály a zpracování interiéru, velmi klidný a kultivovaný chod 6-ti válcového motoru a mnoho prvků výbavy dělá z jízdy s Lexusem opravdu zážitek! Pro podrobnější informace o vozu doporučuji navštívit www.lexus.cz . Ze zajímavostí namátkou připomenu, že vůz třeba nemá klasický klíč, ale jen jakýsi přívěšek, který máte v kapse a není nutno jej vyjímat, něco mačkat apod. Když se přiblížíte k autu, tak Vás "pozná" , pěkně na Vás zabliká světly i blinkry, rozsvítí se osvětlení klik a spodní strana zrcátek spolu s interiérem (zvláště efektní v noci) a vůz se odemkne. Vy jen chytnete za kliku a otevřete dveře. Tím přivítání řidiče nekončí... po usednutí do skvěle tvarovaného sedadla dáte pokyn stisknutím tlačítka, že hodláte odjet. Sedalo s Vámi ze zadní polohy přijede vpřed k volantu. Ten se Vám z horní polohy sesune dolů a vyjede směrem k Vám přesně dle předem nastavených pamětí. Pak se rozsvítí do té doby úplně černé přístroje, objeví se digitální zářící ručičky, "zamávají" na Vás až nadoraz a zpět a motor naskočí. Zařadíte první ze šesti rychlostních stupňů a můžete vyjet...